Wiarygodność firmy to nie tylko kompetencje, rozpoznawalna marka i etyka codziennych działań, ale również uczciwość płatnicza w stosunku do personelu, podwykonawców i partnerów biznesowych. Jak sprawdzić wiarygodność firmy, aby zwiększyć szansę na długofalową, udaną współpracę?

Jak wynika z badania Research&grow zrealizowanego we wrześniu na zlecenie BIG InfoMonitor, ponownie wprowadzane obostrzenia, nie pozostaną bez wpływu na kondycję przedsiębiorstw. Do miesiąca swoje możliwości przetrwania kolejnego lockdownu szacuje 4 proc. spośród mikro, małych i średnich firm, 7 proc. mówi, że będzie w stanie przeżyć dwa miesiące, a 17 proc., że maksymalnie trzy.

Najwięcej czarnych myśli kłębi się wokół firm z branży transportowej, usługowej i najmniejszych podmiotów gospodarczych. Co takie dane mogą oznaczać dla twojej firmy?

Nie(stabilna) sytuacja polskich firm

Podane wyżej dane jasno wskazują, że na skutek drugiej fali pandemii sytuacja finansowa polskich firm może ulegać dynamicznym zmianom. Podmioty, które jeszcze wczoraj funkcjonowały prężnie, jutro, na skutek kolejnych restrykcji i obostrzeń, mogą stracić stabilną pozycję na rynku i finansową płynność. Dlatego zwłaszcza teraz, troska o własny biznes powinna być najwyższym priorytetem przedsiębiorców. Warto rozumieć ją jednak nie tylko jako podejmowanie przemyślanych decyzji, ale również jako drobiazgową weryfikację potencjalnych partnerów biznesowych. Weryfikując wiarygodność płatniczą kontrahenta przed podpisaniem umowy, zminimalizujesz ryzyko opóźnień w płatnościach i unikniesz innych przykrych konsekwencji towarzyszących nawiązaniu współpracy z niewypłacalnym lub nierzetelnym podmiotem.

Jak sprawdzić wiarygodność firmy?

Sprawdzenie wiarygodności firmy, z którą zamierzasz rozpocząć współpracę, powinno przebiegać dwuetapowo. W pierwszej kolejności:

  • upewnij się, że firma o takich danych rzeczywiście figuruje w CEiDG lub KRS;
  • sprawdź opinie na jej temat w internecie – na portalach społecznościowych, forach dyskusyjnych i w wizytówce Google;
  • przyjrzyj się stronie internetowej potencjalnego kontrahenta. Zweryfikuj, czy prowadzi taką działalność, jaką deklarował. Sprawdź, czy umieścił na stronie dane rejestrowe oraz dodatkowe elementy wymagane przy konkretnej działalności (np. regulamin serwisu, informacje na temat RODO etc.).

Jeśli pierwsza część weryfikacji przebiegnie pomyślnie, czas na kolejną – sprawdzenie wiarygodności płatniczej danego podmiotu.

Dlaczego warto sprawdzić wiarygodność płatniczą firmy?

Fakt, że firma, z którą chcesz rozpocząć współpracę, prowadzi działalność zgodnie z prawem, cieszy się stabilną pozycją na rynku i zaufaniem kontrahentów, nie oznacza, że jej wiarygodność płatnicza pozostaje bez zarzutu. Zwłaszcza dziś, w tak trudnym dla gospodarki okresie. Sprawdzając wiarygodność płatniczą firmy przed podpisaniem umowy:

  • uchronisz swoją firmę przed utratą płynności finansowej wynikającą z braku płatności lub opóźnień w płatnościach ze strony kontrahentów;
  • unikniesz kosztownej i stresujące windykacji;
  • wprowadzisz do umowy konkretne zapisy, które zabezpieczą twoje interesy w przypadku współpracy z kontrahentem o obniżonej wiarygodności płatniczej;
  • zbudujesz wizerunek odpowiedzialnego przedsiębiorcy w oczach współpracowników, pracowników i partnerów biznesowych.

Jak sprawdzić wiarygodność płatniczą firmy?

Aby sprawdzić wiarygodność płatniczą potencjalnego kontrahenta, wygeneruj raport z bazy Biura Informacji Gospodarczej BIG InfoMonitor. Taki dokument jest rzetelnym, wiarygodnym źródłem informacji o zobowiązaniach finansowych firm i konsumentów i zawiera pozytywne i negatywne informacje o zobowiązaniach finansowych:

  • liczbę pozytywnych i negatywnych wpisów;
  • dane wierzycieli (jeśli nie zastrzegli swoich danych);
  • kwoty długów i zobowiązań spłaconych w terminie;
  • zestawienia informacji pozytywnych i negatywnych uwzględniające kwoty pojedynczych zobowiązań oraz ich sumę.

W zależności od swoich potrzeb możesz wygenerować pojedynczych raport (jego koszt to 29 zł netto) lub wybrać abonament (już od 149 zł netto miesięcznie). W ramach abonamentu zyskasz dostęp do dodatkowych, przydatnych w prowadzeniu biznesu usług:

  • wpisywania dowolnej liczby dłużników i usuwania ich danych z rejestru BIG;
  • wpisywania pozytywnych informacji o kontrahentach;
  • wsparcia w wysyłce wezwań do zapłaty;
  • używania elektronicznej pieczęci ostrzegawczej informującej o twojej współpracy z BIG na fakturach i dokumentach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj