Dobrze przeprowadzone projektowanie stron internetowych to zadanie, które najlepiej zlecić profesjonalistom. Jak jednak wygląda ich praca w praktyce? Poniżej próbujemy przybliżyć ten temat.

Projektowanie stron internetowych z myślą o kliencie

W internecie można zamówić mnóstwo gotowych szablonów, jednak jeśli ktoś traktuje projektowanie stron internetowych naprawdę poważnie, nie będzie korzystać z gotowców. Zamiast tego poprosi o wypełnienie briefu, z którego będzie wynikać, jakie są faktyczne potrzeby zamawiającego i co jego zdaniem projektowanie stron WWW powinno uwzględnić. To bardzo istotne, ponieważ na tej podstawie – i z dodatkową rozmową doprecyzowującą szczegóły zlecenia – agencja interaktywna, która będzie wykonywać pracę, może zadbać o tym, by końcowy efekt nie tylko ładnie wyglądał, lecz również faktycznie spełniał postawione przez klienta wymagania.

Projektowanie stron internetowych może być bardziej kompleksowe

Warto też przy tym zauważyć, że projektowanie stron internetowych to nie wszystko. W razie potrzeby usługa może zostać rozszerzona o dodatkowe prace. Mowa tutaj chociażby o takich sprawach, jak projekt logo firmy, czy kompleksowe przygotowanie księgi identyfikacji wizualnej. Jeśli studio webdevoleperskie to jednocześnie agencja brandingowa, możliwe jest zadbanie o to wszystko naraz. A naprawdę warto o tym pomyśleć, ponieważ w ten sposób dbamy o to, aby internauci, którzy później trafią na witrynę, łatwo ją zapamiętywali i kojarzyli. W końcu właśnie taki jest jeden z celów, dla których zlecasz projektowanie stron internetowych.

Kwestia wizualna to jednak nie wszystko. Warto też pomyśleć o tym, by agencja reklamowa, której zadaniem jest projektowanie stron internetowych, zaproponowała przeprowadzenie kampanii marketingowej. Jakby nie było, klienci jakoś muszą trafić na Twoją stronę – więc promocja witryny jest czymś naprawdę niezbędnym.

Projektowanie stron internetowych – etap właściwy

Gdy już wszystko jest ustalone, brief wypełniony i omówiony, a ustalenia z wykonawcą pełne, można przejść do rzeczy. Na tym etapie projektowanie stron internetowych zaczyna się od przygotowania makiet UX-owych, w ramach których ustalane jest to, jak strona ma się zachowywać w zależności od urządzenia, na którym będzie wyświetlana. W końcu właśnie na tym polega responsywność – witryna musi działać poprawnie zarówno na monitorze komputera stacjonarnego, jak i wyświetlaczu telefonu komórkowego.

Równolegle graficy przygotowują szatę wizualną, która stanie się integralną częścią witryny. Z kolei na podstawie prac UX-owców oraz grafików, koderzy sprawiają, ze projektowanie stron internetowych przechodzi do etapu bardziej „namacalnego”, czyli do działającego kodu, za pomocą którego można wyświetlić witrynę. Tu warto wspomnieć również i io programistach, których zadanie będzie polegać na ewentualnym dostosowaniu różnych modułów (lub ich stworzeniu) do uzyskania funkcjonalności, na których zależy zamawiającemu witrynę.

Na samym końcu projektowanie stron internetowych przechodzi do fazy testów, w ramach których weryfikowane jest, czy wszystko działa tak, jak powinno i czy nie ma luk bezpieczeństwa. Jeśli wszystko jest w porządku – projekt może zostać wdrożony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj