Wielu przedsiębiorców mówi, że jednym z najtrudniejszych elementów w ich pracy jest znalezienie nowych klientów. Metod pozyskiwania jest bardzo wiele, ale jedną ze skuteczniejszych, choć ciągle niedocenianych, jest druk katalogów. Zobaczmy, dlaczego warto je wykorzystywać.

Sposób na utrwalenie się w pamięci

Jedną z podstawowych zasad budowania trwałego wizerunku marki jest troska o to, żeby potencjalni klienci nas zapamiętali. We współczesnych czasach ten proces jest długi i niełatwy, bo każdego dnia jesteśmy wprost bombardowani różnorakim przekazem. Badania dowodzą, że klient musi aż 7 razy zetknąć się z marką, żeby ją zapamiętać. Należy zatem zrobić wszystko, żeby dotrzeć do klienta, a katalogi są doskonałym sposobem na to, by zaistnieć w świadomości odbiorcy.

Katalog firmowy, w przeciwieństwie do prezentacji w wersji elektronicznej, nie zostaje zamknięty i schowany w czeluściach komputera. Zwykle zostaje gdzieś na wierzchu i znajdując się w zasięgu wzroku sprawia, że dana marka lepiej zapada w pamięć. Dzięki temu, nawet jeśli w danym momencie potencjalny klient nie jest jeszcze gotowy na złożenie zamówienia, to katalog utrwala wizerunek marki. To działanie sprawia, że w momencie, gdy klient jednak zdecyduje się na zamówienie produktów danego typu, to sięgnie po produkty firmy, której katalog ma pod ręką, a po drugie pamięta, jej markę. I tu wkracza do gry druk katalogów.

Prezentacja produktów

Jedną z większych zalet katalogu jest fakt, że w prosty sposób możemy przedstawić wszystkie produkty znajdujące się w ofercie danej firmy. W zależności od specyfiki branży mogą to być po prostu zdjęcia produktów z krótkim opisem albo produkty przedstawione w otoczeniu, które pomaga wyobrazić sobie, jak będą one wyglądać w rzeczywistości. Ta druga forma doskonale się sprawdza w przypadku produktów do wyposażenia wnętrz, które łatwiej sobie wyobrazić widząc je w zaaranżowanych wnętrzach.

Czasem, oprócz zdjęć całych produktów, wskazane jest dodanie zdjęć detali czy opis procesu powstawania produktu. W katalogu można to przedstawić z pomocą ładnie zaprojektowanej infografiki, która przyciąga wzrok i wzmacnia wizerunek firmy.

Element identyfikacji wizualnej marki

Katalog produktów to kolejny element materiałów marketingowych, a zatem powinien on być dopasowany do całego systemu identyfikacji wizualnej. Kolory marki, zestaw tych samych fontów to absolutna podstawa. Warto jednak wiedzieć, że prestiż firmy można podkreślić wybierając elegancki papier, odpowiednią oprawę, czy dodatkowe elementy uszlachetniające wygląd okładki. W przypadku produktów luksusowych mogą to być lakierowane złocenia, a w innych sytuacjach dobry efekt może dać np. zastosowanie twardej oprawy czy wyjątkowo trwałej oprawy PUR.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj