Warto opierać swoje decyzje zakupowe o opinie innych… Zwłaszcza gdy mowa o kupowaniu w wirtualnym świecie! Oceny pozostawione bezpośrednio w e-sklepie i innych zakątkach Internetu to doskonałe źródło różnych informacji o produkcie i doświadczeniach związanych z konkretnym sprzedawcą. Co musisz wiedzieć o opiniach klientów sklepów internetowych?

Opinie w e-sklepach zwiększają wiarygodność sprzedawcy

Z raportu „Customer Listening 2.0”, który w marcu 2019 roku opublikował Mobile Institute, jasno wynika, że prawie 7 na 10 użytkowników zwraca uwagę na opinie o zakupach wystawione przez internautów. Co ważne, 66% e-konsumentów korzystających z komputerów stacjonarnych i mobilnych uznaje recenzje innych za istotne w procesie podejmowania decyzji o zakupach w Internecie. Niewiele więcej, bo 67% osób oglądających ofertę sklepów internetowych na urządzeniach mobilnych, podziela to zdanie.

Z kolei z badania „How Online Reviews Affect Purchase Decisions” niemieckiego Spiegel Research Center wynika, że obecność opinii o konkretnym artykule zwiększa prawdopodobieństwo zakupu średnio aż o 270%. Co ciekawe, stopień ten zmienia się w zależności od ceny produktu. Tańsze artykuły, które zostały ocenione przez innych użytkowników, są kupowane o 190% częściej od niezrecenzowanych. Z kolei wyniki sprzedaży droższych produktów wskazują, że opinie w sklepie internetowym zwiększają prawdopodobieństwo zapełnienia wirtualnego koszyka aż o 380%.

E-commerce pozyskują opinie użytkowników zazwyczaj w jeden z najprostszych sposobów. Po dokonaniu zakupu po prostu pytają klienta o zadowolenie. Prośba o komentarz (najczęściej w postaci oceny całego procesu w 5-stopniowej skali i dłuższej opinii słownej) zazwyczaj trafia na skrzynkę mailową kupującego niedługo po doręczeniu produktu. W ten sposób recenzja wystawiania jest wkrótce po zakończeniu procesu sprzedaży. Jest pisana „na świeżo”, dlatego nierzadko zawiera wiele szczegółów dotyczących sprzedawcy, dostawy i samego produktu.

Opinie o sklepie internetowym – gdzie ich szukać?

Po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnego artykułu na pewno pojawiła się długa lista kart produktów w różnych e-commerce. Po przejrzeniu każdej z nich, porównaniu cen, opisów produktów, sposobów i czasu dostawy, a także form płatności, masz już na pewno swoich faworytów. W takim razie najwyższy czas poszukać recenzji konkretnych sklepów, które najpewniej zwiększają ich wiarygodność w Twoich oczach i sprawiają, że po prostu darzysz je zaufaniem.

Gdzie szukać recenzji doświadczeń zakupowych?

  1. Sklep internetowy, w którym planujesz zrobić zakupy, to właściwy adres. Na karcie produktu prawdopodobnie znajdziesz ocenę przedstawioną w formie gwiazdek i dłuższy opis. Postaraj się przeczytać wszystkie recenzje.
  2. Portale z opiniami, takie jak https://www.gowork.pl. Zerknij tam, jeśli chcesz sprawdzić opinię o sklepie internetowym jako pracodawcy. Stosunek do osób zatrudnionych i kandydatów do pracy mówi wiele o atmosferze w firmie. Co ciekawe, na GoWork.pl opinie mogą zostawiać także klienci konkretnych przedsiębiorstw, w tym m.in. sklepów internetowych.
  3. Media społecznościowe, np. popularny Facebook, to miejsce, w którym internauci chętnie dzielą się informacjami. Sprawdź fanpage e-sklepu – zobaczysz tam i opinie, i komentarze pod postami. Sposób reakcji na nieprzychylne recenzje to najlepsze świadectwo tego, na jaką ewentualną opiekę posprzedażową (np. prawo do zwrotu produktu lub skorzystania z gwarancji) możesz liczyć.

Według wielu badań nawet 9 na 10 e-konsumentów wierzy opiniom wystawionym w Internecie przez obce osoby na równi z ocenami własnych znajomych i krewnych. Szukaj recenzji w różnych źródłach. Dzięki nim poznasz sklep i sam produkt, a podjęcie rozważnej decyzji zakupowej przyjdzie Ci łatwiej.

Czy opierać decyzje zakupowe na opiniach innych klientów e-sklepu?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here