Spośród wszystkich osób robiących zakupy przez internet, zdecydowana większość wybiera polskie sklepy online – zakupy w nich robi 75% e-konsumentów (1). W zagranicznych serwisach kupuje mniej, bo 32% internautów (1). Jakie czynniki wpływają na to, że Polacy wybierają konkretny sklep online? Jak się okazuje, decydują nie tylko oferowane przez niego ceny (2).

Czy cena jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzję?

Tak – to właśnie ceny produktów są najczęstszym powodem tego, że e-kupujący decydują się na zamówienie produktów z danego sklepu (3). Są one najważniejsze dla 45% osób robiących zakupy online (3) – zarówno jeżeli chodzi o kobiety, jak i mężczyzn (4).

Na atrakcyjne ceny szczególną uwagę zwracają zwłaszcza osoby po pięćdziesiątym roku życia – dla niemal co drugiej osoby z tej grupy wiekowej jest to kwestia istotniejsza niż niskie koszty dostawy, czy wcześniejsze doświadczenia związane z danym sklepem (5).

Co jeszcze sprawia, że kupujący wybierają dany sklep online?

Cena produktu to jednak nie wszystko. Kupujący online podczas wyboru sklepu internetowego zwracają uwagę na wiele innych czynników. Na drugim miejscu plasują się niskie koszty dostawy, które są istotne dla 42% e-konsumentów (3) – zwłaszcza kobiet (4).

33% internautów wybiera sklep w oparciu o pozytywne wcześniejsze doświadczenia związane z zakupami online w danym serwisie (3). Są one szczególnie istotne dla osób po pięćdziesiątce.

Kolejne czynniki wpływające na wybór danego sklepu ponownie oscylują wokół cen i dostaw (3). Dla 26% e-kupujących istotne znacznie mają atrakcyjne promocje i oferty specjalne, zaś dla 24% – krótki czas oczekiwania na przesyłkę (3).

Poza tymi pięcioma czynnikami warto jeszcze zwrócić uwagę na inne – zwłaszcza te związane z płatnościami i wygodą (3). Co piąty e-kupujący wybiera sklep, który zapewnia mu różne i łatwe formy płatności online, a także oferuje mało skomplikowany sposób składania zamówień (3).

Jak płacić w sklepach online szybko i bezpiecznie?

Popularność zakupów przez internet, które robi aż 77% polskich internautów1, a także chęć szybkiego płacenia online deklarowana przez 70% e-konsumentów powoduje, że na rynek wprowadzane są usługi mające za zadanie zapewnić błyskawiczne, łatwe i bezpieczne płatności. Jedną z nich jest Visa Mobile (7).

Rozwiązanie to powstało w oparciu o potrzeby e-kupujących – dzięki niemu nie muszą oni wprowadzać danych karty w sklepie internetowym, a do tego mogą uniknąć wypełniania wielu pól formularza oraz przeklikiwania się przez wyskakujące okna (7). Jak to możliwe?

Po uruchomieniu lub ściągnięciu Visa Mobile należy skonfigurować usługę – to właśnie na tym etapie podaje się dane karty. Później, podczas płatności online w sklepie internetowym, wystarczy wybrać nazwę tego rozwiązania, podać numer telefonu oraz zatwierdzić aplikację na telefonie. Dzięki temu można płacić łatwo, szybko, a do tego bezpiecznie – każda transakcja przeprowadzona przy użyciu tego rozwiązania jest zabezpieczana przez Visa (7).

Z Visa Mobile można skorzystać na dwa sposoby. Pierwszym jest uruchomienie tej funkcji w mobilnej aplikacji bankowej – lista banków, których klienci już teraz mogą korzystać z usługi, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (warto pamiętać, że w niektórych przypadkach niezbędna może okazać się aktualizacja). Drugi to pobranie Visa Mobile w formie samodzielnej aplikacji i zainstalowanie jej na smartfonie. Jest ona dostępna bezpłatnie dla użytkowników systemów operacyjnych takich jak iOS oraz Android i również ograniczona jest dla klientów wybranych banków (7).

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 128
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 129
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 131
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 133
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 121
  7. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 21.04.2022

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here