Aby strona www była widoczna, a tym samym pozyskiwała ruch, należy ją pozycjonować – z pewnością to wiesz, jeśli masz do czynienia, choćby przelotnie, z marketingiem internetowym. Dziś mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które warto mieć na uwadze, prowadząc działania SEO. Zapraszamy!

1. Zadbaj o SEO techniczne

Funkcjonowanie wyszukiwarki opiera się m.in. na indeksacji stron internetowych przez Google boty. SEO techniczne to szereg akcji, które mają ułatwić robotom indeksującym zadanie i pomóc jak najlepiej „odczytać” zawartość witryny www. Efektem będzie jej lepsza widoczność.

SEO techniczne obejmuje sprawdzenie i optymalizację elementów takich jak np.:

  • Certyfikat SSL i protokół HTTPS,
  • Pliki robots.txt oraz sitemap.txt,
  • Budowa adresów URL,
  • Linkowanie wewnętrzne,
  • Metatagi,
  • Przekierowania,
  • Prędkość ładowania się strony,
  • Responsywność witryny,
  • Duplikacja treści,
  • Hreflangi,
  • Linki kanoniczne.

SEO techniczne to – obok działań on-site i off-site – żelazny punkt skutecznego pozycjonowania.

2. Pamiętaj o użytkowniku

Koncentrując się na licznych (i bez wątpienia ważnych!) kwestiach technicznych, łatwo zapomnieć o tym, co najważniejsze w SEO. Pozycjonowanie powinno być bowiem robione przede wszystkim z myślą o odbiorcy. W końcu jak najlepsze dopasowanie witryny do algorytmów wyszukujących Google’a to tylko środek do celu, którym jest przecież dotarcie do internautów. Na szczęście tak się składa, że w większości przypadków strona atrakcyjna dla użytkownika to jednocześnie strona atrakcyjna dla robotów indeksujących.

Google promuje bowiem witryny, które:

  • Mają przejrzystą strukturę i łatwą nawigację,
  • Są regularnie aktualizowane,
  • Zawierają przystępne treści (opatrzone nagłówkami i spisami treści, podzielone na akapity, unikalne i poprawne),
  • Są różnorodne np. tekst jest uzupełniany tabelami, spisami, grafikami lub materiałami wideo.

Internauta powinien chcieć zostać na Twojej stronie po tym, gdy już ją znajdzie!

3. Wykorzystaj „długi ogon”

Podstawą optymalizacji są słowa kluczowe – dzięki odpowiedniemu nasyceniu nimi treści strony Google „wie” co się na niej znajduje i może ją odpowiednio dopasować do zapytań zadawanych przez internautów.

Prowadząc research fraz kluczowych, warto zwrócić uwagę na te z tzw. długiego ogona. W przeciwieństwie do jedno- lub dwuwyrazowych fraz generycznych są one dłuższe i o wiele bardziej szczegółowe.

Takie zapytania są wpisywane w wyszukiwarkę znacznie rzadziej, natomiast odznaczają się bardzo wysoką konwersją oraz niską konkurencją. Z tych dwóch powodów warto się na nie pozycjonować!

4. Rób regularne audyty

Jednym z kluczowych narzędzi w „pozycjonerskim arsenale” jest audyt SEO. Pozycjonowanie to bowiem złożony z wielu elementów, długotrwały proces. Z tego powodu należy go regularnie poddawać ocenie, aby móc zweryfikować skuteczność prowadzonych działań oraz na bieżąco wprowadzać konieczne zmiany. Przyczyni się to również do optymalnego wykorzystania przeznaczonego na ten cel budżetu.

Tego rodzaju kontrolę warto przeprowadzać co kilka, kilkanaście miesięcy.

Zacznij pozycjonowanie i optymalizację swojej strony internetowej już dziś. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj